قوانین تبلیغات اینترنتی:
شرایط درج آگهی در وبسایت اروم بین
- آگهی گولزننده و نادرست نباشد بلکه باید مطابق ادعاهای ارائه شده و واضح و شفاف باشد.
- هویت صاحب کسب و کار و آدرس محل آگهی تامین کالا باید مشخص باشد.
- آگهی باید بیطرفانه باشد.
- نباید از لینک های گول زننده استفاده شود.
- هرگونه ویرایش در آگهی تنها با درخواست صاحب حقیقی آگهی قابل انجام است.
- درج هر نوع آگهی برای فروش کالا یا خدمت از طریق قرعه کشی ممنوع است.
- آگهی نباید برای سلامت مخاطب ایجاد خطر کند.
- آگهی های تبلیغاتی باید منطبق با موازین شرعی و قانونی کشور باشند.
- استفاده از تصاویر مقامات و پیشوایان مذهبی و شخصیت های تاریخی و فرهنگی کشور در آگهی جهت ارائه کالاهای مصرفی و خدمات مشابه ممنوع است.
- آگهی نباید خدمات یا کالاهای دیگران را بی ارزش و فاقد اعتبار کند.
- آگهی نباید به عفت عمومی و اشخاص و ادیان و مذاهب توهین نماید.
- به موجب ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف کننده شود ممنوع است.
مصادیق این ماده در ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان نام برده شده است:- الف- انتشار مطالب گمراه کننده، دروغ و غیر قابل اثبات.
- ب- انجام یا عدم انجام عملی که موجب فریب مصرف کننده شود.
- ج- اغراق در تبلیغ.
- د- استفاده از صفات مطلق و تفضیلی مانند (کاملا بهداشتی) یا (صد در صد تضمینی) یا (برترین).
- ه- عدم ارائه اطلاعات دقیق و روشن در مورد کالا و خدمات.
- و- بی ارزش نشان دادن کالاها و خدمات دیگران.
- ز- استناد به تاییدیه های فاقد اعتبار.
- ح- تقلید از متن، موسیقی، شعر و یا سایر موارد تبلیغات تجاری دیگر کالا و خدمات جهت فریب مصرف کننده.
- ط- استفاده از اسامی، عناوین و نشان اشخاص حقیقی و حقوقی مشهور به نحوی که مصرف کننده را فریب دهد.
- ی- استناد به متن تقدیرنامه، جایزه یا گواهی صادر شده خارج از مفاد آن.
- ک- ارائه اطلاعات نادرست در برگه های تضمین یا تعهد همراه با کالا و خدمات.
- ل- تبلیغ کالا و خدمات غیر مجاز.
- م- تبلیغ کالا و خدمات فاقد مجوز.
- ع- عدم ذکر نام ذینفع تبلیغ.
- ف- استفاده ابزاری از زنان، مردان و کودکانی که در آگهی های تبلیغاتی نقش اصلی را ایفا می نمایند.
- در این موارد هم سفارش دهنده و هم سازنده مطابق قانون مسئولیت حقوقی و کیفری دارند. چنان که مشخص است برخی از این موارد بعدا دوباره در قانون تجارت الکترونیک مورد توجه قرار گرفته اند و این به معنی عدم لزوم پیروی از سایر قوانین تدوین شده نمی باشد
- در ماده ۳ دستور العمل اجرایی تبلیغات شهری(محیطی) و مواد ۱۰،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴ و ۱۵ آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی تبلیغاتی نیز نکات مهمی در خصوص نباید های تبلیغاتی قید شده است:
- الف- آگهی های تبلیغاتی نباید به رنجیدن معلولین و افراد با بیمار های خاص منجر شود.
- ب- استفاده از صحنه هایی مانند استعمال مواد مخدر و .. که به سلامت افراد آسیب می رساند یا ترویج خشونت به حیوانات و تخریب محیط زیست را در پی داشته باشد مجاز نیست.
- ج- ترویج وحشت و خشونت به کلی ممنوع است.
- د- نقض قوانین مربوط به حقوق مالکیت فکری نیز در تبلیغات ممنوع می باشد.
- ن- آگهی نباید تبعیض های جنسیتی را ترویج دهد.
- و- ترویج زبان بیگانه، غلط نویسی و غلط گویی مجاز نیست
- ه- تبلیغات نباید تولیدات داخلی را بی ارزش نشان دهد.
توجه : اروم بین در هیچ نقطه ای دیگر از کشور و استان و ارومیه هیچگونه نمایندگی ندارد و هرگونه سوء استفاده از برند و نام و محتوای سایت پیگرد قانونی دارد.
هیچ گونه پرداختی به غیر از نام صاحب امتیاز اروم بین کارت به کارت نکنید.
نشان های اعتبار سایت
